Ulente telecentricahè principalmente cuncipitu per curregge a parallasse di a lente industriale tradiziunale, è pò esse in un certu intervallu di distanza, in modu chì l'ingrandimentu di l'immagine ottenuta ùn cambierà micca, chì hè una applicazione assai impurtante per u casu chì l'ughjettu misuratu ùn sia micca nantu à a listessa superficia.
Grazie à un cuncepimentu speciale di lente, a so lunghezza focale hè relativamente longa, è a lunghezza fisica di a lente hè generalmente più chjuca di a lunghezza focale.
A so caratteristica hè chì pò fà chì l'uggetti luntani appaianu più grandi di a so dimensione reale, cusì i paisaghji o l'uggetti luntani ponu esse fotografati in modu più chjaru è più dettagliatu.
E lenti telecentriche portanu un saltu qualitativu à l'ispezione di precisione di a visione artificiale basatu annantu à e so caratteristiche ottiche uniche: alta risoluzione, prufundità di campu ultra larga, distorsione ultra bassa è cuncepimentu unicu di luce parallela.
L'obiettivi telecentrici sò largamente aduprati in scene cum'è eventi sportivi, fotografia di fauna salvatica è di natura, è osservazioni astronomiche, perchè queste scene richiedenu spessu a ripresa o l'osservazione di oggetti da una longa distanza. L'obiettivi telecentrici ponu avvicinà oggetti luntani mantenendu a chiarezza è i dettagli di l'immagine.
Inoltre, per via di a longa lunghezza focale dilenti telecentriche, ponu ottene sfocatura di u fondu è poca prufundità di campu, rendendu u sughjettu più prominente quandu si scatta, dunque sò ancu largamente aduprati in a fotografia di ritratti.
Classificazione basica di lenti telecentriche
E lenti telecentriche sò principalmente divise in lenti telecentriche di u latu di l'ughjettu, lenti telecentriche di u latu di l'immagine è lenti telecentriche laterali.
Lente d'ughjettu
A lente telocentrica di l'ughjettu hè u stop di l'apertura piazzatu nantu à u pianu focale quadratu di l'imagine di u sistema otticu, quandu u stop di l'apertura hè piazzatu nantu à u pianu focale quadratu di l'imagine, ancu s'è a distanza di l'ughjettu cambia, a distanza di l'imagine cambia ancu, ma l'altezza di l'imagine ùn cambia micca, vale à dì, a dimensione di l'ughjettu misurata ùn cambia micca.
L'oggettu cù lente telecentrica quadrata hè adupratu per a misurazione di precisione industriale, a distorsione hè assai chjuca, è l'alte prestazioni ùn ponu ottene alcuna distorsione.

Schema di u percorsu di luce telecentricu in a direzzione di l'ughjettu
Lente quadrata d'imagine
L'obiettivo telecentricu di u latu di l'imagine piazza u diafragma di l'apertura nantu à u pianu focale di u latu di l'ughjettu in modu chì u raghju principale di u latu di l'imagine sia parallelu à l'asse otticu. Dunque, ancu s'è a pusizione d'installazione di u chip CCD cambia, a dimensione di l'imagine prughjettata nantu à u chip CCD ferma invariata.

Diagramma di u percorsu di luce telecentricu quadratu di l'imagine
Lente bilaterale
L'obiettivo telecentrico bilaterale combina i vantaghji di i dui obiettivi telecentrici sopra menzionati. In u trattamentu industriale di l'imagine, generalmente si utilizanu solu obiettivi telecentrici per oggetti. Calchì volta, si utilizanu obiettivi telecentrici da entrambi i lati (benintesa u prezzu hè più altu).
In u campu di u trattamentu industriale di l'imagine / visione artificiale, e lenti telecentriche generalmente ùn funzionanu micca, dunque sta industria ùn l'utiliza micca.